Reederei Blue Star (2002-2005)

Posted on

m.s. P&O NEDLLOYD MONDRIAAN (2004).
Vertrekt Southampton – Donderdag 20 oktober 2005.

 

In april 2002 richtte P&O Nedlloyd in Hamburg een dochtermaatschappij op met het doel de Duitse kapitaalmarkt te betreden voor de financiering van haar vloot en daaraan gekoppeld het management van de door commanditaire vennootschappijen aan te schaffen schepen. Daarbij werd de illustere naam Blue Star opnieuw geactiveerd.
Via Reederei Blue Star werden bij Hyundai vijf schepen van 2.500 TEU besteld met optie voor nog vijf. Er kwamen er uiteindelijk negen in 2003 en 2004 onder Liberiaanse vlag in de vaart, het eerste als P&O Nedlloyd Adriana.
Voorts werden in Japan acht Post Panamax containerschepen besteld van aanvankelijk 7.400 TEU maar later verhoogd naar 8.450 TEU met als eerste in 2004 de P&O NEDLLOYD MONDRIAAN.
De laatste vier werden opgeleverd na de overname door Maersk.

m.s. P&O NEDLLOYD ADRIANA (2003)
Melbourne 23 August 2004.

m.s. P&O NEDLLOYD JULIANA (2003)
Varend op de Thames.

m.s. P&O NEDLLOYD MARITA (2003)
Aanlopen van Napier – 16 december 2003.

m.s. P&O NEDLLOYD REGINA (2004)
Tijdens haar eerste reis bij Napier – 29 januari 2004.

m.s. P&O NEDLLOYD VALENTINA (2004)
Vertrek Tilbury Container Terminal – 26 maart 2005.

m.s. P&O NEDLLOYD TESLIN (2004)
Haven van Santos – 5 november 2005.

m.s. P&O NEDLLOYD MAXIMA (2004)
Varend op de Nieuwe Waterweg passeert Maassluis.

m.s. P&O NEDLLOYD SUSANA (2004)
Rotterdam – September 2004.

m.s. P&O NEDLLOYD EVITA (2004)
Haven van Santos (Brazilië).

m.s. P&O NEDLLOYD MONDRIAAN (2004)
Op de Maasvlakte – 13 maart 2005.

m.s. P&O NEDLLOYD MANET (2005)
Southampton – 4 oktober 2005.

m.s. P&O NEDLLOYD MICHELANGELO (2005)
Het laatste containerschip opgeleverd aan
P&O Nedlloyd op 15 juni 2005.

Bronnen:
– Nederlandse koopvaardijschepen in beeld deel 16 – Nedlloyd van Dick Gorter
– Foto’s: shipspotting.com